جعبه ابزار تبدیل موجک (wavelet) در نرم افزار متلب

با عضویت ویژه در سایت MatlabFile به تمامی آرشیو فایل های موجود دسترسی پیدا کرده و قادر به دریافت تمام فایل های اجرایی متلب و آموزش های ویدیویی ارائه شده در این سایت خواهید بود.

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری

سطح: پیشرفته
مدت زمان : 14 دقیقه
مدرس: دکتر حامد چنارانی
نام فایل: m2

شرح دوره

تبدیل موجک (wavelet) در واقع یک موج سینوسی است که تغییرات آن محدود شده است، به طوری که متوسط آن صفر است. ویولت به عنوان ابزاری قدرتمند در تحلیل سیگنال های مختلف مانند سیگنال صوتی، تصویر، موسیقی و غیره مطرح میشود. در مقایسه با تبدیل فوریه، می توان چنین عنوان کرد که سیگنال فوریه که با تبدیل سیگنال اولیه به مجموعه ای از سیگنال های سینوسی با فرکانس های مختلف خواص سیگنال را در یک دوره زمانی به خوبی نشان می دهد، در مورد سیگنال های غیر ایستا (stationary) که در یک دوره زمانی تغییرات زیادی دارند، کاربردی ندارد. در حالی که تبدیل موجک برای این سیگنال-ها نیز پاسخ مناسب ارائه می دهد. از این رو تبدیل موجک به عنوان ابزاری نیرومند در بیان خواص سیگنال ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
یکی از ویژگی های مهم تبدیل موجک امکان آنالیز سیگنال به شکل محلی است و این درحالی است که تبدیل فوریه این امکان را ندارد. انواع تبدیل موجک (wavelet) با توجه به انواع مختلف موجک های مورد استفاده در این تبدیل از یکدیگر متمایز می شوند. موجک های مورد استفاده در جعبه ابزار ویولت شکل های مختلفی دارند، به عنوان مثال، موجک مورله، کلاه مکزیکی و غیره .

کدام مخاطب به این آموزش نیاز دارد؟

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته برق

فهرست مطالب

◄ معرفی تبدیل موجک
◄ تبدیل موجک پیوسته
◄ تبدیل موجک گسسته یک بعدی
◄ تبدیل موجک گسسته دو بعدی (تصویر)

گالری تصاویر

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *