شبیه سازی اتصال پیل سوختی اکسید جامد به شبکه سه فاز (شبیه سازی در simulink)

در این فایل به شبیه سازی اتصال یک پیل سوخت اکسید جامد انجام شده است.در اصل این فایل شبیه سازی یک مقاله elsevier است که می توانید از اینجا دانلود کنید.در این فایل پیل سوختی SOFC به وسیله اینوتر IGBT به شبکه متصل می شود.سوئیچ های استفاده شده مدل هیسترزیس است.در شبکه برای توان اکتیو  1pu=50KW انتخاب شده است.

در این مدل فرض شده است که :

1- گازهای سلول سوختی ایده آل هستند

2-فقط یم فشار داخلی از طرف الکترود ها وارد می شود.

3-دمای سوخت سلول ها ثابت است.

4-معادله نرنست Nernst’s equation صدق می کند.

پيل هاي سوختي فناوري جديدي براي توليد انرژي هستند که بدون ايجاد آلودگي هاي زيست محيطي و صوتي، از ترکيب مستقيم سوخت و اکسيدکننده، انرژي الکتريکي توليد مي کنند. از ميان انواع پيل هاي سوختي، پيل هاي سوختي اکسيد جامد به دليل داشتن مزايايي همچون بيشترين راندمان نسبت به ساير پيل هاي سوختي، کاهش مشکلات خوردگي ناشي از الکتروليت و غيره مورد توجه بيشتري قرار گرفته اند. واکنش هايي که در پيل سوختي اتفاق مي افتند از دسته واکنش هاي اکسايش و احيا هستند و سرعت انجام آنها آهسته است. بنابراين براي بالا بردن بازده پيل سوختي مي بايست از کاتاليست استفاده شود.می توان به عنوان تولید پراکنده مورد استفاده قرار گیرد.

<div id="14726463354254742"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/yxIUp?data[rnddiv]=14726463354254742&data[responsive]=yes"></script></div>

شما میتوانید تنها با یک کلید به راحتی فایل مورد نظر را دریافت کنید. 🙂

با عضویت ویژه در سایت MatlabFile به تمامی آرشیو فایل های موجود دسترسی پیدا کرده و قادر به دریافت تمام فایل های اجرایی متلب و آموزش های ویدیویی ارائه شده در این سایت خواهید بود.

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری

چند تصویر از شبیه سازی